Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Üres szék

 

CÉL: Érzelmeink, gondolataink és viselkedésünk tudatosítása és kontrollálása egy bizonyos személlyel, helyzettel vagy önmagunkkal kapcsolatban.

IDŐ: 10-15 perc

ELSŐ LÉPÉS: Üljön le kényelmesen és helyezzen egy üres széket önmagával szemben - kb. 1-2 méternyire.

MÁSODIK LÉPÉS: Egy személyt, önmagát, egy megszemélyesített kihívást (például félelmét, szorongását, dadogását, kinézetét, egészségügyi problémáját, gyászát, különféle sérelmeit stb.) ültesse képzeletben önmagával szembe, a másik székre és nézzen rá.

HARMADIK LÉPÉS: Szólítsa meg beszélgető társát. Tegyen fel számára kérdéseket, fejezze ki érzelmeit, gondolatait, öntse szavakba belső élményeit a dologgal kapcsolatban. Utána figyelje önmagát, miképpen alakul át viszonyulása? Mi történik indulataival? Mit lát tisztábban? Milyen felismerések születnek önben?

NEGYEDIK LÉPÉS: Az itt és mostban megfigyelve önmaga belső folyamatait, gondolja át, hogy tapasztalata alapján mi lenne a leghelyesebb cselekvés, következő lépés a valóságban. Kivel osztaná meg élményét, kihez fordulna esetleg további segítségért, tanácsért mielőtt konkrét lépéseket tesz? Írja le gondolatait, tervét és használja fel azt a kivitelezés során.

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015