Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



A megfigyelő

 

CÉL: Önmegfigyelés, reflexió, saját történéseinkbe való bepillantás, elmélyedés és tudatosítás

IDŐ: 10-20 perc

ELSŐ LÉPÉS: Helyezkedjen el kényelmesen. Figyelmét fordítsa testére. Mit érez bőre? Mennyire ellazultak izmai? Figyelje légzését. Mennyire fáradt vagy energikus éppen?

MÁSODIK LÉPÉS: Figyelmét fordítsa érzelmeire. Mit él át éppen? Milyen érzései vannak az utóbbi időben? Boldog, fél, szorong, depressziós, szerelmes, nyugodt vagy ingerült?

HARMADIK LÉPÉS: Vizsgálja meg aktuális vágyait. Pártatlan figyelemmel szemlélje a felmerülő dolgokat, amelyek jelenleg motiválják Önt.

NEGYEDIK LÉPÉS: Figyelmét fordítsa gondolataira. Konstatálja megjelenő gondolatait, majd elengedve azokat, szemlélje a következő gondolatot. Lehetnek emlékek, vélemények, valami értelmetlen zagyvaság, egy vita, beszélgetés vagy akár képek.

ÖTÖDIK LÉPÉS: Néhány perc szemlélődés után gondolkozzon el azon, hogy ki figyelte meg testi érzékelését, érzelmeit, vágyait és gondolatait. Létezésének központja nem lehet egy gondolat, egy kép vagy egy érzés. A megfigyelő és a megfigyelt nem azonos. Néhány percig realizálja ezt a tapasztalatot.

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015