Online Szoba

Az exkluzív tartalmak eléréséhez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Megbocsátás önmagunknak

 

CÉL: Elfogadni hibáinkat, hibázásainkat. Olyan hozzáállást kifejleszteni, ami egy új készség vagy szokás kialakítása során fellépő nehézségek (önvád, bűntudat, kisebbrendűségi érzés, önutálat, kudarc vagy frusztráció átélése, türelmetlenség, gyengeség vagy alkalmatlanság érzése stb.) során megengedő, barátságos viszonyt segít fenntartani önmagunkkal szemben. Mikor? Amikor elfelejtünk gyakorolni vagy a "szabályokat" (pl. ma csak gyümölcsöt ehetek) követni és pontosan betartani. Amikor azon kapja magát, hogy megint tökéletes akar lenni, holott pont ettől akar megszabadulni. Amikor ellazulás, meditáció közben gondolatai elkalandoznak. Vagy, amikor amiatt aggódik, hogy már megint nem úgy működik egy technika, ahogy elvárja ("Hat napja gyakorlok. Már sokkal türelmesebbnek kéne legyek másokkal.") .

IDŐ: 5-10 perc

ELSŐ LÉPÉS: Vegye észre, amikor rossz érzések, gondolatok árasztják el, amikor egy céljához vezető úton akadályba ütközik.

MÁSODIK LÉPÉS: Foglalja össze önmaga számára a dolgot, valahogy így: "Ezt csináltam és ez lett a következménye."

HARMADIK LÉPÉS: Tegye fel önmagának a kérdést: "Mit csináljak másképp, hogy eredményre jussak?"

NEGYEDIK LÉPÉS: Az önmaga ellen dolgozó gondolatokban és érzésekben (pl. "nekem ez nem megy") való elmélyedés helyett figyeljen kívülre, és cselekedjen.

ÖTÖDIK LÉPÉS: Amint elégedett az eredménnyel, ismerje el sikerét, lassuljon le és élje át ezt az állapotot (most foglalkozzon érzéseivel és gondolataival, amelyekből további erőt meríthet, tanulhat).

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015