Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Magány

 

CÉL: Kilépni a magány kínzó iszapjából.

IDŐ: 10-15 perc

ELSŐ LÉPÉS: Besimerni, hogy magányosak vagyunk. A másokhoz való tartozás alapvető emberi szükséglet. Időről időre valamennyien átéljük a magányosság pillanatait, legalább is egy ideig. Emberi dologról van szó, tehát rendben van.

MÁSODIK LÉPÉS: Mielőtt gyors megoldást találna, előbb gondolja át. Mivel a magány igen erősen képes nyomást gyakorolni ránk, hajlamosak lehetünk fájdalmunkat minél előbb csillapítani. Ha a magány vezérli cselekedeteinket, impulzív módon ugorhatunk bele különféle kapcsolatokba. (Holott sokszor a magány az, ami segít abban, hogy meggyászoljunk egy veszteséget, megbocsássunk annak, aki megbántott bennünket vagy csak belátásra jussunk és tanuljunk önmagunkról)

HARMADIK LÉPÉS: Nézze meg, hogy pontosan mire is van szüksége. Azonosítsa vágyát, kielégítetlen szükségleteit. Társra vágyik? Valakire, aki támogatja? Fizikai kapcsolatra? Szexre? Egy bizonyos személy után vágyik? Vagy csak maga mellett akar valakit - bárkit -, aki Önnel tölti az idejét?

NEGYEDIK LÉPÉS: Vizsgálja meg érzéseit. Mélyen belül hogy érzi magát, amikor egyedül van? Melyek azok a helyzetek, amelyek leginkább zavarják? Amikor társaságban egyedül jelenik meg? Amikor egyedül kell ennie? Nem érzi egésznek magát? Azon gondolkodik mi lehet a baj Önnel? Nem érzi magát biztonságban? Nem érzi jól magát Önmagával? Mi a legnagyobb fájó pont?

ÖTÖDIK LÉPÉS: Miután megtalálta azt, ami leginkább zavarja, lépjen ki ebből úgy, hogy valaki másnak segít. Váltsa át szükségletét mások segítésére. Ahelyett, hogy arra fókuszálna, hogy mások miképpen segíthetnének Önnek, nézze meg, hogy Ön miben segíthetne valakit. Kinek lenne szüksége bátorításra, támogatásra vagy több figyelemre? Kivel törődhetne, kivel tudathatná, hogy fontos Önnek?

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015