Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Kéne

 

CÉL: Magszabadulni attól a bűntudattól, amit egy általunk elképzelt "ideális önmagunknak" kéne az adott helyzetben érezni, mondani, gondolni vagy tenni. Ilyen lehet például: "Most hogy már férjhez mentem, boldognak kéne lennem" vagy "Egy spirituális utat követő személynek nem kéne soha dühösnek lennie!" vagy "Szülőként többé nem lehetek ilyen önző", de a "Most, hogy előléptettek, igazán nem kéne ilyen apróságok miatt elégedetlenkednem" is ide tartozik.

IDŐ: 5-10 perc

ELSŐ LÉPÉS: Írja össze listáját arra vonatkozóan, amit önmagának "előír", de a dolog rendszerint mégis másképp alakul.

MÁSODIK LÉPÉS: Legközelebb, amikor előírásának képtelen megfelelni, fogadja el a jelen valóságát. Ne tagadja le azt, ami Ön és amit átél - függetlenül attól, hogy mit kéne éreznie vagy minek kéne történnie. Adjon engedélyt a valós folyamatoknak.

HARMADIK LÉPÉS: Realizálja a rossz érzés okát, azaz a különbséget a jelen valósága és a fantáziájában létező Önmaga között és ítéletmentesen szemlélje azt.

NEGYEDIK LÉPÉS: Koncentráljon csak a jelenre és függetlenül attól, amit talál (fájdalmat, szomorúságot, haragot, féltékenységet, gyűlöletet stb.), mondja ki: "igen, ennek is joga van itt lenni" (valójában, akár így van, akár nem, már itt is van!). Ne küzdjön ellene. Fogadja el.

ÖTÖDIK LÉPÉS: Végül nézze meg mi történik Önben belül, miután feladta a realitás elleni küzdelmet. Az itt és mostban maradva cselekedjen.

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015