Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Csak lenni

 

CÉL: Kiszakadni a teljesítményközpontú, folyton elfoglalt, automatikus hajszából, engedélyt adva magunknak a szemlélődésre, a csak "levésre"

IDŐ: kb. 60 perc

ELSŐ LÉPÉS: Válasszon ki egy helyet, ahol egyedül el tud tölteni egy órát. (Például egy csendes könyvtár, park, vízpart, erdő, temető, tisztás vagy kert)

MÁSODIK LÉPÉS: Válasszon ki előre egy időpontot, amikor zavaró dolgok (telefon, internet, zene, tennivalók listája, újság, könyv, naptár stb.) nélkül el tud tölteni kb. 60 percet Önmagával. Ha kell, egyeztesse a dolgot másokkal is. (Miért nem lesz ekkor elérhető stb.)

HARMADIK LÉPÉS: Egy órán keresztül csak legyen. Ne érjen el célt vagy teljesítményt, ne hozzon döntéseket, ne oldjon meg problémákat. Csak létezzen.

NEGYEDIK LÉPÉS: Ha közben kedve támad, gyűjthet kavicsot, sétálgathat, nézheti a felhőket vagy más embereket, amint dolgaik után rohannak, rajzolgathat, de festhet is. Legközelebb kipróbálhat más helyeket, sőt más időpontot is (pl. napfelkelte vagy éppen naplemente)

ÖTÖDIK LÉPÉS: Végül elemezze tapasztalatát. Mennyire érzi kényelmesnek a csendet? Milyen érzései voltak tennivalók nélkül? Mennyire segített kiüresíteni elméjét a csend? Tudott önmagára figyelni? Min változtatna a jövőben?

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015