Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Harag

 

CÉL: A haragtól megszabadulni, megérteni azt, ami mögötte húzódik és közölni igényünket a másik személlyel.

IDŐ: 5-10 perc

ELSŐ LÉPÉS: Amikor intenzív haragot él át, érdemes elsőször a "gőzt kiengedni". Mielőtt bármit mondana vagy tenne a haragot kiváltó dologgal kapcsolatban, vegyen egy mély levegőt, sétáljon, fusson, sportoljon, vágjon fát, dobáljon kavicsokat a folyóba, üvöltse ki magát ott, ahol mások nem hallják, beszéljen róla barátjának, porszívózzon, táncoljon vagy zuhanyozzon egyet.

MÁSODIK LÉPÉS: Vizsgálja meg, hogy pontosan mi is zavarja Önt. Lehet, hogy a felszín alatt valójában a félelem, fájdalom, frusztráció, vagy szégyen áll. Haragja csak elfedi azokat és ezzel dramatizálja a helyzetet. Bosszú vagy beolvasás helyett inkább kérdezze meg Önmagát: "Mit akarok most? Mire van szükségem? Mit szeretnék pontosan elérni?" Ellenőrizze, hogy válaszai abba az irányba terelik-e, amitől jobban fogja érezni magát és a helyzet megoldódik.

HARMADIK LÉPÉS: Miután lenyugodott és tudja, hogy mit akar, közölje azt a személlyel. Használja az alábbi formulát: "Úgy érzékelem, hogy te _________ (ide jön a másik Önt zavaró viselkedése, például a rendetlenség). Ez engem zavar, mert ___________ (ide jön az Ön igénye, például az, hogy szereti a rendet maga körül.) Arra kérlek, hogy a jövőben __________ (ide jön a másikkal szemben megfogalmazott elvárása, például, hogy tegye el a nem használt holmikat)."

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015