Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Elfogadás

 

CÉL: Egy helyzet elfogadása és a vele kapcsolatos ellenállásunk leküzdése annak érdekében, hogy ne zavarjon bennünket

IDŐ: 3-10 perc

ELSŐ LÉPÉS: Tudatosítsa a helyzettel kapcsolatos negatív érzelmeit és gondolatait. Öntse szavakba, s ha lehet írja le őket önmaga számára (például egy dugóban ülve ezt mondhatja: "frusztrált vagyok, bárcsak már otthon lennék").

MÁSODIK LÉPÉS: Figyelmét irányítsa a helyzet realitására. Egyrészt tudatosítsa testi érzéseit (légzését, izmait, pulzusát, a bőrét érő ingereket), másrészt a helyzet külső elemeit (más embereket, tárgyakat, az időjárást stb.).

HARMADIK LÉPÉS: Cserélje ki negatív gondolatait pozitív gondolatokkal. Kérdezze meg önmagát: "Valójában pontosan mi nem megfelelő ezzel a helyzettel?" Koncentráljon lehetőségeire, arra, amit tenni tud.

NEGYEDIK LÉPÉS: Ha maradt még bármi ellenállás önben, azt is engedje el. Ne ragaszkodjon hozzá. Rá fog jönni, hogy nem maga a szituáció zavarja Önt, hanem az, ahogyan ahhoz hozzááll.

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015