Online Szoba

Az online kurzusokhoz való belépéshez, kérem kattintson a 'Belépés' gombra.

 

 

 



Egy perc légzés

 

CÉL: Amikor nagy rohanásban vagyunk, nincs idő leülni és öt percet relaxálással tölteni. Van azonban egy gyakorlat, amelyet ülve vagy állva is elvégezhetünk, segít megtörni gondolataink nyüzsgését és egy percre belül összerendeződni. Célja a jelenbe való visszatérés a légzésre való figyeléssel.

IDŐ: 1 perc

ELSŐ LÉPÉS: Amikor úgy érzi, hogy szüksége van egy kis elmenekülésre a rohanó események vagy gondolatok elől, határozza el, hogy gyakorol egyet.

MÁSODIK LÉPÉS: Miután elhatározása megszületett, legyen bármilyen pozitúrában is, figyelmét irányítsa légzésére (ha vezet, akkor húzódjon le, a volán mögött, ne gyakoroljon).

HARMADIK LÉPÉS: Egy percen át figyelje légzését az alábbi módon. Vegyen egy kényelmes lélegzetet. Tartsa bent és számoljon hatig. Utána lassan, elnyújtva lélegezzen ki. (Kövesse intuícióját azzal kapcsolatban, hogy szemeit nyitva tartja vagy inkább becsukja)

NEGYEDIK LÉPÉS: Megjelenő gondolatait igyekezzen távolról szemlélni. Engedje meg számukra, hogy megjelenjenek, ne tiltakozzon ellenük. Fókuszát lazán terelje vissza légzésére, a számolásra, a levegő áramlására.

ÖTÖDIK LÉPÉS: Egy perc elteltével térjen vissza feladataihoz. Amikor úgy érzi, jól esne egy perc "elvonulás", haladjon végig az öt lépésen. Szabad levegőn vagy nyitott ablaknál még hatékonyabbá tudja tenni a gyakorlatot.

©Minden jog fenntartva - Polyánki Balázs - 2015